Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2012 00:01 - АКТУАЛЕН И ЖИВ 164 ГОДИНИ
Автор: lidislidis Категория: Поезия   
Прочетен: 1821 Коментари: 5 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image
Снимката е от бг. нет
Със забележка от мен, че Христо Ботев не е "починал", а е бил убит и е още жив и актуален с поезията си за българския народ.
Към брата си

Тежко, брате, се живее
между глупци неразбрани,
душата ми в огън тлее,
сърцето ми в люти рани.

 Отечество мило любя,
неговият завет пазя,
но себе си, брате не ще губя,
между тия глупци детото мразя.

 Мечти мрачни, мисли бурни
са разпалили душа млада.
Ах, ръка си кой ще турне
на туй сърце, дето страда?

 Никой, никой! Той не знае
нито радост, ни свобода,
а безумно да играе
в отзив на плач из народа!

Често, брате, скришом плача
над народен гроб печален,
но, кажи ми, що да тача
в тоя мъртъв свят коварен?

 Нищо, нищо! Отзив няма
на глас искрен, благороден
пък и твойта й душа няма
на глас божий - плач народен!

Христо  Ботев


                              КЪМ  БРАТА  СИ

Срам ме е като погледна,
днес след 164 лета
/че е същото сега/ 
свобода от нас забегна,
като, че не е дошла.

Нищо, нищо! Ново няма!
Само в мисли и в съня
българи сме с тебе двама
разпиляни по света...

Мъка по Родина е голяма
и по свидните загинали чеда...
Спи , поете с тежка рана,
свободата при глупци не е дошла.

Лидис




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав за постинга!
06.01.2012 00:09
Поклон пред гения на българската поезия, пред титана на българския Дух Христо Ботев! Жив и вечно актуален!...
цитирай
2. lidislidis - Да, вечно актуален...по темите , които възпява/
06.01.2012 00:32
mt46 написа:
Поклон пред гения на българската поезия, пред титана на българския Дух Христо Ботев! Жив и вечно актуален!...


Толкова сегашно звучи и този негов стих
Патриот
Патриот е - душа дава
за наука, за свобода;
но не свойта душа, братя,
а душата на народа!

И секиму добро струва,
само, знайте, за парата,
като човек - що да прави?
продава си и душата.

И е добър християнин:
не пропуща литургия;
но и в черква за туй ходи,
че черквата й търговия!

И секиму добро струва,
само, знайте, за парата,
като човек - що да прави?
залага си и жената.


И е човек с добро сърце:
не оставя сиромаси;
но не той вас, братя, храни,
а вий него със трудът си!

И секиму добро струва,
само, знайте, за парата,
като човек - що да прави?
изяда си и месата.

цитирай
3. lidislidis - Това също е доста актуално за сегашните бг.поети
06.01.2012 01:39
Защо не съм и аз поет,

поет като Пишурката?

Ех, че ода бих направил

на баба си на хурката!



Защо не съм и аз поет,

като Сапунова трети!

Че запял бих, че възпял бих

на владиката конете!



Но защо не съм Владикин,

да напиша чудна драма -

за жабите, за мишките,

и боят им с цар Радана?



Защо не съм и Войников,

плодовит, прочут списател,

да съставя и молитви

на нашия цар създател?



Защо не съм и Пърличев,

да преведа Илиада;

но с такъв превод, за който

и лобут да ми се пада?



Но защо не съм Славейков,

да заплача, да запея:

"Не пей ми се, не смей ми се,

от днес вече ще да блея"?



Но защо не съм и Вазов,

"вярата" си да възпея:

че ще стане вълк овцата,

а певците като нея?!

цитирай
4. hristo27 - Как така за 22 години не се роди поне ...
06.01.2012 13:14
Как така за 22 години не се роди поне един родолюбец, който поне малко да прилича на Ботев?
цитирай
5. lidislidis - Да, интереано , как уж го носим Ботев у себе си, пък сме далече от него...
06.01.2012 13:22
hristo27 написа:
Как така за 22 години не се роди поне един родолюбец, който поне малко да прилича на Ботев?


Изглежда сме се примирили с положението си и изродили, кой знае?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3275825
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930