Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2012 22:49 - СЕВЕРНА ЗИМНА ПРИКАЗКА
Автор: lidislidis Категория: Изкуство   
Прочетен: 973 Коментари: 6 Гласове:
8

Последна промяна: 12.01.2012 10:50


image
"Северна зимна приказка"- така нарекох и снимката
Северна зимна приказка

Когато Зимата разказва
със бели краски на снега
дори и циганката спазва
да не изпада в суета...

И гледа тихо и немее
пред  чистотата на света,
разбира, че на север не вирее
а южна слаба е звезда...

Намята се със свойта сянка
попарена, като слана
събира лудата седянка
и почва циганска черпня.

До нея немощен  й вятър вее
и тъпче своята прегаснала лула,
едно изгубено звънче им пее
да ги подсети, че времето им отлетя...

Снегът пречисти хора само грее
с виелици прогонва наглост и лъжа
и циганското лято тука се не смее,
царува зимата със красота.

Лидис
бележка на автора:

Думата "циганка" да се разбира, като сборно определение за манталитет, според тълкуванията северни, а не буквално. Иначе бих го написала "ром" или "ромка". 
      
            МАЙСTОРИЦА

Къде си тръгнала гола и боса
през чисти и снежни поля
изхабена жено с торбата с подноса
да просиш за егото си храна?
Тук няма борба с лакти и зъби
 интриги няма, няма злина...
Я по- добре, яж си спаружени гъби
попарени листи и сухи трева
Не остри напразно прогнили си зъби
в катуна си стой у дома...
Не е лъжица севера, за твойта уста.

Повод за стиха е един мой разговор с един "наш човек". 

Преди няколко месеца се засичаме в скайпа с един Ганю- българско "момче".
Говориме за живота за тук, за там и той много желателен вика:
- Лиде, ма що не уредиш едно наше "момиче" фотографче, на работа там , или нещо изложба да направи? Пари да падат, нъл знайш авата?
Аз го слушам, явно човека не е у час, че тук никой никого не урежда...Откъде да знае?
Различен свят, различни табиети...Ама нали сме си българи и аз искам да помогна и питам с надежда :
- Има ли завършено училище,работи ли по професията, квалификация , други световни прояви, знае ли някакъв език това момиче?
- Абе, айде и ти, кой ти гледа училище ?За езика ...отракана е.
 ама е безработна домакиня , 46годишна., ама иначе е майсторка!...Добре снима , де разбира си от фотографията!
Слушам го и ми става жал за напразните му мераци.
Дълго е да му обяснявам, а и няма да разбере...Затова му казвам:
- Дай да се разберем, аз искам да помогна, ама не става...дръж си го това "момиче", а ми прати да изучим на фотографско майсторство и помогнем на някое наистина момиче с перепектива на 16, а не на 46години....Фотографията е хоби само по сайтовете, а в реала, в живота  е професия... наука . Може би не знае и , че 30 университета бълват годищно 30 000 професионалисти фотографи на север? От къде да знае?
Ганю изглежда се засегна от предложението ми и от тогава не сме се чували  и не ни трябва .








Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lidislidis - Драги съблогери,
11.01.2012 23:03
Въпреки, че насила блогът ми се откъсва ...аз пак пиша, тъй като съм против всяко потъпкване на правата на хората и съм против циганския манталитет- с наглост, лъжи и измами, издевателства и. тн простотии , та било дори в сайт.
И в момента , когато ви пиша този коментар, пак се преправят букви в текста ми...и пак се налага самоуправство от някои , за да не се виждат постингите ми...
Какво да кажа, освен манталитет...
цитирай
2. magnasilvabulgarica - много си тъпа, докога ще бълваш змии ...
13.01.2012 01:09
много си тъпа, докога ще бълваш змии и гущери от отровната си уста, не се ли умори , веднъж те изгоних, кротува има няма два дена и от тогава си неуморна в плюенето, спирай докато е време!
цитирай
3. lidislidis - Знаеш ли, че умишлено ми пречиш в блога години, ДОРИ ГО ТРИ С КАМОНА И ТОВА Е НАКАЗУЕМО?
13.01.2012 12:49
Нямам думи!!Eто и последните посетители на блога, преди да го изтрият на 16.09 2010:
22:04 - 4udovi6teto
22:01 - gspot
22:01 - gspot

Уважаема модерация , днес 16.09.2010 съм умишлено притеснявана от съблогер/ка с никgspot - magnasilvabulgarica , която е сложила над 500 минуса в постовете ми съвсем умишлено и съм притеснявана от потребител С ник 4udovi6teto ,

Постоянно ми пише обиди и ми нанася умишлен тормоз на странисите на вашата медия.

МОЛЯ ЗА ПРОВЕРКА НА ДУМИТЕ МИ И ЗА ОТСТРАНЯВАНЕ НА ПРОБЛЕМА МИ С ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ГОРЕСПОМЕНАТАТА ОТ БЛОГА .
ДОКАЗАТЕЛСТВАТА НА ДУМИТЕ МИ ЩЕ НАМЕРИТЕ В ПОСЛЕДНИТЕ 4 ПОСЧЕНИТЕ ОТ МЕН И КОМЕНТАРИТЕ НА СЪЩАТА , КАКТО И ОБЯСНЕНИЕ КАК СЛАГА МИНУСИ .

С УВАЖЕНИЕ ; ЛИДИС
този цитат е от мой постинг преди 2 год...
Смяташ ли, че с наглостта си и връзките си с админа
цял живот ще ми вредиш???????????
за да угодиш на журналиската, поета и фотографката, от които имаш полза?
Не ме интересуваш и спри да се вреш в блога ми и да показваш простотията си и техните похвати...
цитирай
4. panazea - Много е красиво , Лидис !
14.01.2012 11:02
Снежно и нежно ! Поздравления !
цитирай
5. lidislidis - Благодаря, Паназеа!
14.01.2012 16:42
panazea написа:
Снежно и нежно ! Поздравления !

Поздрави и от мен!")
цитирай
6. troia - Този
15.01.2012 13:17
постинг нещо съм го пропуснала и сега като се зачетох ми стана интересно за радговора ти с този нашенец. Наистина манталитета ни е такъв и много хубаво си му отговорила.Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3276043
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930