Постинг
19.02.2011 20:29 -
ЗА ПАМЕТНИКА НА ЛЕВСКИ И ТРАМВАЙ НОМЕР 3 ДО ПОДУЕНЕ
Автор: lidislidis
Категория: Бизнес
Прочетен: 2941 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 19.02.2011 23:35
Прочетен: 2941 Коментари: 2 Гласове:
10
Последна промяна: 19.02.2011 23:35
Имам един въпрос към тези, които знаят отговорът му.
Защо близо 100 години трамвай номер 3 в столицата режеше по средата паметника на Васил Левски? И ние се возехме без да ни прави впечатление това?
И защо паметника е построен 1895г и само 6 години по- късно се разцепва по средата от трамвайна линия? Толкова ли, невъзможно е било да се отмести тази линия на 3 метра от него, или и това е било от обич и преклон пред Апостола всеки ден ? Направо през него! БЛИЗО 1О0 ГОДИНИ ДА СЕ РАЗМИНАВАТ ПРЕЗ ПАМЕТНИКА МОТРИСИ И ДА СЕ ВОЗЯТ ПЪТНИЦИ !
Самата аз съм използвала този маршрут с години и при отворен прозорец на трамвая можеше да се докосне паметника.
Сега ми е някак чудно и се чувствам грешница, заради родолюбието на архитектите на трамвайните релси и столична община! Парадокс! Паметник на Апостола и през него ние сме се извозвали 100 години!
Това са материали на блогери, които използвах, тъй като са доста подробни за паметника и трамвайният транспорт у нас.
И ВИ ГИ ПРЕДЛАГАМ И БЛАГОДАРЯ НА АВТОРИТЕ ИМ!
ОТ МЕН Е САМО ВЪПРОСЪТ!
Дано някой да ми отговори!
Аз не си го обяснявам този факт
нито с религия, нито с култура, нито с родолюбие
нито с национализъм и преклон пред героите!
След Освобождението е била съставена строителна комисия с председател приятеля на Левски Иван Грозев.
Паметникът на Левски в София е първият български паметник след Освобождението. Той е издигнат през 1878 – 1892 г. на лобното място на В. Левски. Архитект е Антонин Колар, чех по народност, роден в Чехословакия, починал през 1905 г. в София, и е бил първият градски архитект на София. Моделът на паметникът е изработен от скулптура Фр. Новак, а самият паметник е издялан от сив боянски гранит от италианския каменоделец Абр.Перукети. Паметникът се състои от две части:
1. Четиристенна призма пищно украсена в горната си част с корниз, триъгълни гирлянди, плочи с надписи и др. и върху нея е поставена
2. Една четиристенна пресечена пирамида. Върху западната стена на четристенната призма е поставен бронзов релефен портрет на В. Левски, изработен от скулптура Рудолф Вейр (Виена 1891 г.) Паметникът е открит тържествено на 22 октомври 1895 г.
Автор: bven Категория: Поезия
12.01.2011 11:43 Първият трамвай в София тръгва преди 110 години София почти едновременно с големите европейски столици въвежда трамваен транспорт AUTHOR: publics.bg
Този месец се навършват 110 години от пускането в движение на първите трамваи в столицата. София въвежда трамваен транспорт на 15 януари 1901 г., 22 години след Освобождението. Тържествено е открито движението на пет трамвайни коли, съобщи пресцентърът на Столична община.
Така София почти едновременно с големите европейски столици въвежда трамваен транспорт. Първото пътуване се извършва от официалните лица. Трамваят тръгва от депото при гарата (Централна гара), прекосява почти цялата ул.”Витоша” и стига до днешния площад „Славейков”. Голямо множество наблюдава събитието, запленено от бързината на трамвая, която е от впечатляващите тогава 15 км в час.
Трамваите се движат и спират на постоянни и на спирки пожелание.
Първоначално са построени шест трамвайни линии с обща дължина от 23 километра. Доставени са 25 мотриси с двупосочно управление, осъществявано от открити ватмански платформи в двата им края.
До септември 1916 г. експлоатацията на трамваите се осъществява от Белгийско дружество, след което преминава в ръцете на Столичната община. Значително подобрение на трамвайния транспорт е направено след 1927г. Тогава мрежата на трамвайните линии се разширява, релсовият път се удвоява и се доставят нови модели коли. След 1938г. започва производството на български мотриси и ремаркета.
Защо близо 100 години трамвай номер 3 в столицата режеше по средата паметника на Васил Левски? И ние се возехме без да ни прави впечатление това?
И защо паметника е построен 1895г и само 6 години по- късно се разцепва по средата от трамвайна линия? Толкова ли, невъзможно е било да се отмести тази линия на 3 метра от него, или и това е било от обич и преклон пред Апостола всеки ден ? Направо през него! БЛИЗО 1О0 ГОДИНИ ДА СЕ РАЗМИНАВАТ ПРЕЗ ПАМЕТНИКА МОТРИСИ И ДА СЕ ВОЗЯТ ПЪТНИЦИ !
Самата аз съм използвала този маршрут с години и при отворен прозорец на трамвая можеше да се докосне паметника.
Сега ми е някак чудно и се чувствам грешница, заради родолюбието на архитектите на трамвайните релси и столична община! Парадокс! Паметник на Апостола и през него ние сме се извозвали 100 години!
Това са материали на блогери, които използвах, тъй като са доста подробни за паметника и трамвайният транспорт у нас.
И ВИ ГИ ПРЕДЛАГАМ И БЛАГОДАРЯ НА АВТОРИТЕ ИМ!
ОТ МЕН Е САМО ВЪПРОСЪТ!
Дано някой да ми отговори!
Аз не си го обяснявам този факт
нито с религия, нито с култура, нито с родолюбие
нито с национализъм и преклон пред героите!
След Освобождението е била съставена строителна комисия с председател приятеля на Левски Иван Грозев.
Паметникът на Левски в София е първият български паметник след Освобождението. Той е издигнат през 1878 – 1892 г. на лобното място на В. Левски. Архитект е Антонин Колар, чех по народност, роден в Чехословакия, починал през 1905 г. в София, и е бил първият градски архитект на София. Моделът на паметникът е изработен от скулптура Фр. Новак, а самият паметник е издялан от сив боянски гранит от италианския каменоделец Абр.Перукети. Паметникът се състои от две части:
1. Четиристенна призма пищно украсена в горната си част с корниз, триъгълни гирлянди, плочи с надписи и др. и върху нея е поставена
2. Една четиристенна пресечена пирамида. Върху западната стена на четристенната призма е поставен бронзов релефен портрет на В. Левски, изработен от скулптура Рудолф Вейр (Виена 1891 г.) Паметникът е открит тържествено на 22 октомври 1895 г.
Автор: bven Категория: Поезия
12.01.2011 11:43 Първият трамвай в София тръгва преди 110 години София почти едновременно с големите европейски столици въвежда трамваен транспорт AUTHOR: publics.bg
Този месец се навършват 110 години от пускането в движение на първите трамваи в столицата. София въвежда трамваен транспорт на 15 януари 1901 г., 22 години след Освобождението. Тържествено е открито движението на пет трамвайни коли, съобщи пресцентърът на Столична община.
Така София почти едновременно с големите европейски столици въвежда трамваен транспорт. Първото пътуване се извършва от официалните лица. Трамваят тръгва от депото при гарата (Централна гара), прекосява почти цялата ул.”Витоша” и стига до днешния площад „Славейков”. Голямо множество наблюдава събитието, запленено от бързината на трамвая, която е от впечатляващите тогава 15 км в час.
Трамваите се движат и спират на постоянни и на спирки пожелание.
Първоначално са построени шест трамвайни линии с обща дължина от 23 километра. Доставени са 25 мотриси с двупосочно управление, осъществявано от открити ватмански платформи в двата им края.
До септември 1916 г. експлоатацията на трамваите се осъществява от Белгийско дружество, след което преминава в ръцете на Столичната община. Значително подобрение на трамвайния транспорт е направено след 1927г. Тогава мрежата на трамвайните линии се разширява, релсовият път се удвоява и се доставят нови модели коли. След 1938г. започва производството на български мотриси и ремаркета.
Материал за матура (6 - Елин Пелин)
Гъмжи от комунистически престъпници! 6-т...
Разсъждения върху "Опълченците на Ш...
Гъмжи от комунистически престъпници! 6-т...
Разсъждения върху "Опълченците на Ш...
Като са строили тези линии е трябвало да преценят, че не може да бъде толкова близо, трябва да е поне като на Руски паметник, където линиите са достатъчно отдалечени! Чисто неуважение!
цитирайgosho568 написа:
Като са строили тези линии е трябвало да преценят, че не може да бъде толкова близо, трябва да е поне като на Руски паметник, където линиите са достатъчно отдалечени! Чисто неуважение!
Онова е Руски паметник! Но тук ме впечатляват датите! Място на бесилка на Апостол на БЪЛГАРИЯ , паметник и след 6 години СГАЗЕН ЗА 100 г. С РЕЛСИ!
Потъпкан от милиони граждани българи и селяни возещи се на трамвая 100 г!
Търсене
За този блог
Гласове: 13697