Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2015 20:58 - VIP мигрантите във Финландия
Автор: lidislidis Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1564 Коментари: 6 Гласове:
11

Последна промяна: 28.08.2015 05:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image 

 Тези дни финска медия направи реклама на бежанците  потърсили закрила в един от центровете за бежанци в Хелзинки. Не може човек да не се възхити от вида им- здрави, прави, богати и демонстративно облизвани от миграционните власти и медиите тук. Не може човек да не си зададе и въпроса, тези престижни другоселци, защо се завират в центровете и смучат парите на държавата и данъкоплатците? Те нямат вид на изстрадали от войната и нуждаещи се от статут на бежанци, очевадно е и ясно за всички. Защо все пак са доставени тук от мигри.фи и настанени в центровете за бежанци, заемат мястото на някой болен, беден, ранен от войната нуждаещ се техен сънародник? Не стига недоразумението , че не са на мястото си, че и звездна реклама им се прави от хелзинският ежедневник и ни се внушава, че видиш ли, те са много подходящи да са бежанци тук, макар, че могат да си позволят сами да си плащат масрафите са настанени в бежански центрове и дават интервюта и позират за снимки със самочувствието на холивудски звезди. Самите представящи се за бежанци млади и богати хора парадират цинично със златото, парите и причинаите си, да са тук... а приините са нелепо смешни, както ни ги представят тези бежанци. Човек ги гледа, слуша и се пита - До там ли стигна финската демокрация, че не помага на действително нуждаещите се жертви, ами на такива маникени разминаващи се с представите ни за изстрадали бежанци ? На кого са платили и кой ги е довел и настанил тук? Как да разбираме, че са отсеяни и с по големи нужди от нуждаещите се за бежанска помощ хора? За мен не е гордост и радост, че такива тарикати са настанени в миграционните центрове, вместо заслужаващите  да бъдат там- болни, ранени, бедни техни сънародници. Вижте какви причини са ги подгонили и защо се вживяват на бежанци търсещи закрила от друга държава. 


image 
 Бежанец от Ирак с раничка на рамо

"Тази раница ми е спомен от Багдат. Имам проблеми с родителите си, купих тази раница от пазара, скарах се с фамилията си и тръгнах на посоки. Свят широк...Няма да се върна след скандала. Страхувам се и търся социална закрила от фините."
 

image
 
 Този млад романтичен мъж от Ирак показва спомена гердан даден му от майка му и разказва

"Учих за лекар в Украйна. След завършването ми се прибрах в Ирак, а там ужас!  Не заварих и майка ми. Беше се омъжила в Турция за втори мъж. Този медалион ми е спомен от нея и е скъп от турско злато е. Не искам да живея в Ирак, Турция, Украйна, въпреки, че зная говоримо езика им. Желанието ми е да остана и да се запостя във Финландия..."


image 
Учен и красив от Сомалия

"Работил съм в Могадишу в радио канал, докато условията не  станаха твърде неудобни. Избягах с лодка до Италия през 2011 г. Бил съм нападан три пъти. В крайна сметка, аз се страхувам от нападатели в Италия, заради това  съм подал молба за убежище във Финландия. Опитвам се да си поддържам новинарски сайт, но е трудно без WiFi  ."


image
  Търсещ убежище поради заплаха за живота си от Бангладеш

"Това на снимката е майка ми. Тя се омъжи повторно и новият й мъж не е добър човек. Много пъти сме влизали в скандални ситуации. Заплашва ме със смърт, ако ме срещне. Търся сигурност за живота си във Финландия. Заради това съм тук."



 image
 Турска кюрдска майка и детето й.

Идваме от Швеция, там бяхме най напред, но сина ми падна и изкриви главата си. Искам да го видят лекарите от вашата страна, заради това сме тук. Този медалион ми е спомен от майка ми, скъп е. 


image   
 Дипломиран африкански туристически гид с диплома от Таити разказва, че опитал навсякъде, но никъде не пробил. Сега опитвал във Финландия





image  
 Тази красива иракчанка отрупана със златни бижута разказва

" От Ирак съм. Ние сме богати хора. Избягахме на спокойствие от войната в Италия преди 2 месеца. Единият златен гердан ми е спомен от мама и тате. Вторият е от големия ми брат, а златната гривна ми е спомен от малката ми сестра. Те сега са в Милано, там ги приеха в бежански лагер и са много добре. Ние със съпруга ми си опитваме късмета  във Финландия . Тук ни харесва и искаме да останем за постоянно тук..."


 image
Ислямист мюсюлманин от Ирак
" Aз съм мюсюлманин от Ирак. Не ме интересува нищо друго, освен да разпространявам и проповядвам исляма свободно и без да ме преследват и заплашват, както в Ирак . Това е джобния ми коран. Скъп спомен и мой закрилник от родата. Искам да остана във Финландия! Винаги съм мечтал за свобода и никой да не ми пречи в религията ми и разпространението на исляма. "
 

Материалите и снимките са от финска медия
Превода и размислите са от мен.




Гласувай:
12



1. bliz - Такъв върховен цинизъм!
27.08.2015 21:47
Не мога да повярвам!
Всички се представят по един и същи маниер - показват си златцето и изтъкват несериозни причини, мисля, че нарочно е направено това. Казва ни се на практика, че всеки има право да идва във Финландия, стига да не си бял.
цитирай
2. debeloto - явно са научили колко свестни и н...
27.08.2015 22:07
явно са научили колко свестни и наивни са хората там и затова. там, където бях навремето във финско имаше едни нагли до безсрамие сънародници, които доста години не работеха, нямаха и намерение да го правят, просто защото системата им позволяваше да се правят на идиоти, които за 9 години не са научили грам дума от езика и още го учеха, живееха от помощи. истината бе друга, те го знаеха, но бяха изучили законодателството и бяха сметнали, че така им изнася. има и други уникални примери на местно, българско, самосъзнание, точно написано от Славейков навремето.
хубаво, че държавата е отдалечена от европейското гето и напливът донякъде и чисто физически се ограничава, а и там разликата от Хелзинки и Севера е огромна. Лидис, ти по-добре го знаеш това :)))))
цитирай
3. gosho568 - Финското мигри, вече мина всякакви ...
27.08.2015 22:21
Финското мигри, вече мина всякакви граници! Вече, събраха пришълците-камилари от цял свят и отново не искат да обръщат внимание на другите хора... Човек им иска цяла година, една единствена елементарна услуга и освен че не изпълняват услугата, не искат и да дават отговор, защо не я изпълняват и кога мислят, да я изпълняват... а, сега на всичкото отгоре са и в кратък отпуск, защото през Септември ги очаква голяма работа, свързана с откриването на 4-5 нови центрове за пришълци... ясно е, че си имат афро-приоритети!!! Поздрави!!!
цитирай
4. lidislidis - Наистина е цинизъм...и на мигрантите и на прехласващата се медия по тях.
27.08.2015 22:42
bliz написа:
Не мога да повярвам!
Всички се представят по един и същи маниер - показват си златцето и изтъкват несериозни причини, мисля, че нарочно е направено това. Казва ни се на практика, че всеки има право да идва във Финландия, стига да не си бял.


Аз съм учила по времето на демокрацията с иракчани които бяха инвалиди с инвалидни колички, пострадали от войната. Бяха скромни и разбрани хора. Този парад на средства и бижута тогава го нямаше в центровете им за бежанци. Институциите им работеха с разбиране и нормално. Сега не е така. Миграционният им център е затворил телефоните си и юзди на лов за подходящи мигранти от Африка и Азия. Не са разглеждали молбите на чужденци от ЕС по повод работа, пребиваване, гражданство вече 9 месеца. Не зная ЕС ли им е наредил да не обръщат внимание на европейците, а само на печалбите от бежанците, но тук да си европеец е по долно, отколкото африканец през последните 2, 3 години.
цитирай
5. lidislidis - Да, разликите са огромни. Севера не е Европа и Хелзинки и самите северняци отлично го знаят
27.08.2015 22:51
debeloto написа:
явно са научили колко свестни и наивни са хората там и затова. там, където бях навремето във финско имаше едни нагли до безсрамие сънародници, които доста години не работеха, нямаха и намерение да го правят, просто защото системата им позволяваше да се правят на идиоти, които за 9 години не са научили грам дума от езика и още го учеха, живееха от помощи. истината бе друга, те го знаеха, но бяха изучили законодателството и бяха сметнали, че така им изнася. има и други уникални примери на местно, българско, самосъзнание, точно написано от Славейков навремето.
хубаво, че държавата е отдалечена от европейското гето и напливът донякъде и чисто физически се ограничава, а и там разликата от Хелзинки и Севера е огромна. Лидис, ти по-добре го знаеш това :)))))


Усеща се отношението към лапландците и другите групи на север, което е пренебрежително от столичаните. Тези мигранти са плод на печалбите на миграционните власти от Хелзинки. Ясно е. Относно маймуняците дето се висят за социалите им, скоро клона ще се прекърши, както в Дания, където от вчера е гласуван закон за бежанците, да не им се дава 1300 евро на месец, а само 200 евро. Така са преценили датчаните за борбата с криминалния наплив на мигранти. Поздрави от мен и благодаря за коментара!
цитирай
6. lidislidis - Да, Миграционната финска служба го кара доста криминално тази година
27.08.2015 22:57
gosho568 написа:
Финското мигри, вече мина всякакви граници! Вече, събраха пришълците-камилари от цял свят и отново не искат да обръщат внимание на другите хора... Човек им иска цяла година, една единствена елементарна услуга и освен че не изпълняват услугата, не искат и да дават отговор, защо не я изпълняват и кога мислят, да я изпълняват... а, сега на всичкото отгоре са и в кратък отпуск, защото през Септември ги очаква голяма работа, свързана с откриването на 4-5 нови центрове за пришълци... ясно е, че си имат афро-приоритети!!! Поздрави!!!


Те сега печелят, а не се интересуват от други въпроси . Бяха 3 месеца отпуска, лъгаха и мазаха от март до май, сега са затворили телефоните си, явно мислят други лъжи и печелят време. Това е единствената световна служба, която не работи целогодишно с клиенти. Брои ги само и отчита в доклади бройките им. През другото време печели от такива престижни мигранти, като тези в постинга ми. Поздрави, Гошо!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3270932
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930