Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2011 17:57 - НЕВЪРЗАНИ СПОМЕНИ
Автор: lidislidis Категория: Изкуство   
Прочетен: 1400 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 29.10.2011 18:12




НЕВЪРЗАНИ ОЩЕ СПОМЕНИ
Един невързан детски спомен
ме дърпа пак в ония времена
и ме завежда на площад огромен
в цветя, народ с червени знамена...

В парад минават кат войници,
тъй глупаво усмихнати лица,
заблудено се реят мърши птици
и възхваляват робски труд и свобода .

На раменете си ме татко носи
и от високо гледам - суета
под строй са хора голи, боси
празнуват Празник на труда.

И като странни кукловоди
излизат на трибуната лица,
тъмнеят  в стрес и небосводи
фалшива песента се носи над града ...

Прогонвам рошавия  детски спомен
не  искам го  при мене  вече!
Отдавна е излишен  и поломен,
отдавна времето му  в мен изтече...


Прочети
още: http://www.stihovebg.com/Poeziya/Grazhdanska/NEVARZAN-OSHTE-SPOMEN/132198.html#ixzz1cBEKwqLY

Не си отиват спомените ми кошмари
подобно бесни кучета ме лаят
прииждат често в глутница и помияри
се зъбят срещу мене, без да знаят,
отдавна са за мене непотребни, стари
загърбила съм миналото им и краят. 

           Направиха ли ви зъбите...
или как не станах зъботехник в България
В разцвета на комунизма , някъде около 1985г. бях изправена пред въпроса за професионалната си ориентация, подобно всички младежи. Но, зависи къде? В България
това и тогава не беше осъществимо, ако родата няма традиция да е членувала в БКП партия.

Желанието ми беше повече от силно. Да го осъществи баща ми даже ми беше наел частни учители, с които месеци наред рисувах и моделирах зъби. Подадох отличната си диплома три месеца преди изпита в някакъв Институт за зъботехници намиращ се на Руски паметник и се заподготвях още по- усърдно за изпита...
Но не бях допусната до изпит...ей така по български.
В деня на изпита аз и баща ми- обикновен софииски безпартиен инжинер стояхме в двора на Института и препрочитахме един веещ се лист на главната врата .

"Поради многото кандидати- деца на активни борци с предимство желаещи от цялата страна кандидати , не се допускат до изпит кандидатите от София и окръг"
С предимство и без изпит са кандидатите от Перник и окръг, Пловдив и много други изредени..."

Няма да забравя никога изражението на баща ми...както и тая съвсем червена наглост да се поставят хората пред свършен факт. Още не мога да си обясня, защо не са известили хората преди изпита, ами гаврата е до края.
Та затова не станах зъботехничка...И никога повече не поисках да стана ...След време записах след 3 години кандидатстване Университет.
  





 



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3266939
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930