Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2011 22:39 - КАТО ПОГЛЕДНЕШ СНИМКИТЕ- ЛИГИ ДА ТИ ПОТЕЧАТ!
Автор: lidislidis Категория: Изкуство   
Прочетен: 7375 Коментари: 9 Гласове:
11

Последна промяна: 23.09.2011 15:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image 
Естетиката  на храната  е  важен елемент за  здравето и настроението на  хората.
"Кажи ми как се храниш-за да ти кажа кой си."
Не напразно се смята , че при храненето  вземат участие много наши органи, които сформират апетита и желанието за дадена храна. Храната най-напред се поглъща от очите, затова  не само приготвянето й е необходимо, но и естетическото оформяне и поднасяне. Предлагам ви мои снимки по различни поводи снимани от мен с лично приготвена храна. Повод да напиша постинга ми даде последен постинг от вчера блогера
Рустам.

http://rustam.blog.bg/lifestyle/2011/09/21/pylni-gluposti.823662

Естетическото  приготвяне и поднасяне на храната е мерило за нашата култура на хранене и обща култура и средата, в която живеем.

image
 
image
филе от риба, гарнирано  с кашкавал и  шунка  обработено предварително и престояло 24 часа с  бял пипер и ароматична сол.
Нормално обработката на рибата се прави с морска сол.

image

   Любимата ми  солена торта  с  няколко вида шунка и кашкавали  топени сирена , зеленчуци и плодове- портокалите се съчетават чудесно по моя вкус/
Тортата съм я правила за Рождения си ден.



image



Солената торта  има присъствие винаги до сладката торта на празничната ми маса.
Тази е по повод на Рождения ми ден преди няколко месеца. Горната снимка е на същата торта.





image Това  е порция пържени кюфтета  с традиционната гарнитура- картофено пюре и замразени зеленчуци.Обикновена ежедневна храна .
  
  image

Тази снимка е от днес . Любимата ми сурова риба, която приготвих само, като осолих и поръсих с копър. Увита в  хартия ще трябва да престои 24 часа  в хладилника и е готова за консумация.
Тъй, като е филе използвам я за сандвичи всеки ден , а на празниците правя и украсявам солена торта с нея. Много е вкусна.
image     
image
Тази салата е  от пушена риба и  пресни заленчуци и яйца.
Снимката е правена пролетта.




image

Солената торта  от рибни продукти  с обилна украса  е купена от магазина по повод Бъдни вечер
Аз само съм я снимала.




image

Тази Розичка от филе риба, много често си я правя. Върви с лимонови резенчета  и панирани хапки .За  подложка на розичката  може да се сложат пушени сирена, кашкавал, чипс.


image


СОЛЕНА ТОРТА
Изработена от мен и снимана от мен.



image


Десертни храни  с готов блат . Заливката е само от мен и украсата.Втората снимка е на домашни бисквитки с купено готово тесто с канелен аромат. Глазурата и перличките са сложени за украса и приятно се съчетават с аромата .
Тези бисквитки са традиционен сладкиш за Бъдни вечер.



image



Гласувай:
13



1. lidislidis - Уважаеми съблогери
22.09.2011 22:57
В моят блог от месец не се отчитат четенията и гласовете ви умишлено...
Е, сега пред очите ми в статистика минаха 2 съблогери, но не бяха отчетени, като прочити, нито , като глас . Това се прави умишлено, за да не пиша в блога. Питах с писма модерацията, но тя не отговаря! Може . би защото нещата идват от там!?
ИНАЧЕ, ЗАЩО ЩЕ МЪЛЧИ МОДЕРАЦИЯ НА ПИСМАТА МИ ДО НЕЯ?!
цитирай
2. erato7 - Мммм, много вкусно и красиво!!!...
23.09.2011 14:49
Мммм, много вкусно и красиво!!!:)
Поздрави, скъпа Лиди!
цитирай
3. rustam - Боже мой!
23.09.2011 19:04
Това е едно истинско пиршество за очите и фантазията!
Лидис, това не са блюда, ами направо произведенияна изкаството!
Поздрав!
цитирай
4. ivana59 - Наистина да ти потекат лигите...:)
23.09.2011 20:40
Стилно, красиво и със сигурност - вкусно!
цитирай
5. gosho568 - Перфектно е!
23.09.2011 20:47
Остави с тия прочити това си е чиста грандомания от страна на тези които искат да са на първа страница без никакви усилия... :)
цитирай
6. lidislidis - Поздрави, Ерато!;))
23.09.2011 20:51
erato7 написа:
Мммм, много вкусно и красиво!!!:)
Поздрави, скъпа Лиди!


Радвам се,че ти харесаха тортите и снимките. Те са лесни за правене. Опитай и им се наслади истински!;))
цитирай
7. lidislidis - ;) Ти си повода да напиша поста! Радвам се, че ги видя снимките ми.
23.09.2011 21:00
rustam написа:
Това е едно истинско пиршество за очите и фантазията!
Лидис, това не са блюда, ами направо произведенияна изкаството!
Поздрав!


Аз не съм кулинарка, но обичам естетиката. Никога не изпъквам с простотията да показвам какво ям , но повод ми даде твоят постинг, където беше показана една извънземна снимка и читателите се чудеха какво е снимано на нея;)))
А авторката се вземаше за фотографка и парадираше пред блогерите с храната, която яде... Тогава се сетих за тези мои снимки. На кулинария са ме учили фините. Това са едни от традиционните ястия приготвени от всяка домакиня в домашни условия. Не зная само как се казва на български тази червената риба, която масово се консумира тук сурово обработена?
Поздрави !
цитирай
8. lidislidis - Здравей, Ивана!;))
23.09.2011 21:04
ivana59 написа:
Стилно, красиво и със сигурност - вкусно!


Заглавието го сложих ей, така по наши изрази!;))
Тези север5ни ястия присъстват на всяка трапеза и всяка севернячка ги прави, Вкусни са и лесни. Солените торти са от хлебни филийки, потопени в сметана, разтопено масло или мляко.
Поздрави и опитай да ги направиш, наистина са вкусни!;)
цитирай
9. lidislidis - Писна ми да съм неоснователно жертвата в блога!
23.09.2011 21:08
gosho568 написа:
Остави с тия прочити това си е чиста грандомания от страна на тези които искат да са на първа страница без никакви усилия... :)


Когато не могат да покажат нещо ценностно и свое , интригантстват и се налагат с лъжи и безочие...
Радвам се, че ти харесаха снимките ми на северните ястия!;)))
Поздрави!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3269516
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930