Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2011 18:01 - ЗА КОШМАРА В НОРВЕГИЯ- ОЦЕЛЯЛИТЕ РАЗКАЗВАТ...
Автор: lidislidis Категория: Изкуство   
Прочетен: 2052 Коментари: 5 Гласове:
8

Последна промяна: 27.07.2011 18:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image
Снимката е от норвежски медии

Норвежка  ел.медия публикува прикрепен разговор текст на интернет страницата си дума по дума за кошмара изживян от 16 годишната Джули и майка й. Момичето било на острова и през цялото време поддържало връзка с майка си чрез съобщения по телефона си.Момичето е оцеляло и сега е при семейството си  в малко градче  на брега на северен ледовит океан, стотици километри от Осло.Скръбта на момичето е голяма и неутешима по загубата на 5 нейни съученици , застреляни от терорист убиец на 22.07.2011 на остров , недалеч от Осло.


Ето моят превод за вас на български език

Джули: "Мамо тук убиват, някакъв луд стреля по всеки..
Мамо, помоли  полицията да побърза Тук  убиват хора.
Страх ме е, мамо... ще умра! "

Майката: "Аз се опитвам. Полицията е на път. Смееш ли да ми се обадиш? "

Джули: "Не."

Джули: "Кажи на полицията, че един луд човек стреля по нас."

Джули
: "Те трябва да побързат!" Страх ме е ,мамо"

Майката
: "Полицията знаят това и са получили много съобщения. Всичко е наред. Бъди силна...Не се плаши, детето ми "

Майката: "Полициятата се обади сега. Моли да ни даваш признаци на живот на всеки пет минути. Пиши съобщения, обичам, те..."

Джули: "Добре"

Джули
: "ужасно ме е страх, мамо !"

Майката: "Аз разбирам, момиче. Остани скрита и не мърдай от мястото си. Полицията е на път, скоро ще е при теб. Виждаш ли някой ранен или мъртъв наоколо? "

Джули: "Скрила съм се в скала на брега на морето."

Мама: "Добре!  Внимавай! Излез от скривалището, само когато получиш моите съобщения, че е безопасно отново "

Джули:
"Да"

Майката: "Ние ще се свържем с теб, независимо от всичко."

Джули:
"Обичам те,,мамо въпреки че никога не съм ти го казвала: *"

Джули:
"Не съм в паника , въпреки че съм дяволски много уплашена."

Майка: "Аз знам, моето момиче. Ние също те обичаме. Можеш ли да направиш  снимки с телефона си? "

Мама:
  Дядо ти тръгна с полицията към острова. "

Джули: "Полицията е тук."

Майката:
"Стрелецът е в полицейска костюм. Бъдете внимателни! Какво се случва сега? "

Джули:
"Не зная."

Майката: "Може ли да говорим?"

Джули:
"Не"

Джули:
"Той стреля по всички! Близко е, да не ме чуе"

Мама: "Йорген  плува до вас. Говорих с баща ти сега. Той те целува много и иска да си силна"

Джули:
"Аз съм жива мамо."

Мама:
"О, благодаря на Бога."

Джули:
"Очаквам полицията да ме открие в скалата."

Джули: "Чух  изстрели, не се страхувам да вървя напред. "

Мама: "Добре! Сега,в момента са го хванали убиеца, телевизора каза. "

Джули: "Очаквам, че полицията ще ме търси ."

Джули: "Аз се надявам, че някой полицай ще ме открие в най-скоро време. Нали каза,че убиецът е хванат, мамо? "

Майка:
"Полицията и специален екип ще бъде там. "

Джули: "OK"

Мама: "Ще се опитваме да резервираме самолетен билетза дома утре?"До тогава, слушай думите и прави , каквото каже полицията.

Джули: "Аз нямам време да мисля за това сега."

Майката: "Аз разбирам".

Джули:
"Знаеш ли, мамо колко те обичам?"

Майката: "Аз ще те информирам, моето момиче. Ние следим новините по телевизията през цялото време. "

Мама: "Хей, ти там"

Джули: "Да. Хеликоптери летят наоколо. "

Мама
: "Видяха ли те?"

Джули:
"Те търсят хора от водата. Аз вече не се крия. Никой не стреля "

Джули:
"Какви новини да кажа?"


Тимо M.
Осло

журналист от екип на финска медия
превод Лидия Сирккаваара



Гласувай:
9



1. gothic - Цялата трагедия е тук, Лид! Но аз не ...
27.07.2011 18:11
Цялата трагедия е тук, Лид! Но аз не спирам да се питам - ЗАЩО се стигна до тази касапница?
цитирай
2. lidislidis - Mилиони се питат
27.07.2011 20:57
gothic написа:
Цялата трагедия е тук, Лид! Но аз не спирам да се питам - ЗАЩО се стигна до тази касапница?


Здрасти, gothic!
Милиони се питат защо се стигна до тази касапница?
Сблъсъкът на културите пропука демокрацията на много места и се озъбиха непредвидените важни моменти, че не може, аджаба по демократични закони, некой да дойде на земята ти и да се прави на равен, че и да консумира благата и данъците на сънародниците ти. Този някой не е един, а са стотици хиляди т.н африкански, мюсюлмански фанатизирани емигранти, които демокрацията котка, за сметка на собствените си поданници. Норвегия и Швеция са заприличали на малки гета. Севернякът работи и плаща високи данъци, а тарикатите смучат и лежат с целото си семейство. Това е една от причините, която е о4евадна и буди недоволства у по4ти всеки северняк.Плъзнали са ,като камилари и камиларки с фереджетата по скандинавия, със супер самочувствието на господари едва ли не! Отврат са . Не работят само кримки въртят и смучат социалите.Аз не съм скандинавка, но не мога да ги гледам и се гнуся от наглостта им.
По стар обичай скандинавските самоубийства и убийствата на децата и съпругата от векове , до днес се обясняват,че съпругът убил семейството си например, го е направил заради собствената си чест, ако съпругата е изневерила например, той убива и нея и децата, тъй като не иска друг да гледа децата му.Честта е поставена над всичко! За ква чест можем да говорим, когато демокрацията мъкне и котка нескандинавците, а обрича скандинавците не само тук.

Масонството е втората причина. Имал е връзка с масони.
Другата при4ина е, че терористът е имал 9г. религиозна връзка със сектантска църква, където е искал да блесне, като вода4 със заслуги.
Не мога да го оправдая ,че е стрелял по деца...
цитирай
3. lidislidis - Обстойно ти обясних това, което се носи като истински слух
27.07.2011 21:10
gothic написа:
Цялата трагедия е тук, Лид! Но аз не спирам да се питам - ЗАЩО се стигна до тази касапница?


Остава да чакаме...но и той си го казва.
Жалко за жертвите деца ...
Убити около 80, изчезнали , навяено удавили се десетки , около 100 в болница и шок на милиарди по света...
цитирай
4. natali60 - Лидис,
28.07.2011 07:33
благодаря за превода. Разтърсваща трагедия! Нямам думи...
цитирай
5. gothic - lidislidis
28.07.2011 07:59
lidislidis написа:
gothic написа:
Цялата трагедия е тук, Лид! Но аз не спирам да се питам - ЗАЩО се стигна до тази касапница?


Остава да чакаме...но и той си го казва.
Жалко за жертвите деца ...
Убити около 80, изчезнали , навяено удавили се десетки , около 100 в болница и шок на милиарди по света...



Лидис, напълно съгласен с теб. Вече май е екзотично да си християнин, бял, хетеросексуален, работещ и плащащ данъци. И така е не само в Скандинавия. Прекалената и криворазбрана толерантност докара тази трагедия. И ако спешно не се промени курса, ситурно ще има още такива касапници. За жалост :(((
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3266556
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930