Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2011 01:13 - Какво съм?
Автор: lidislidis Категория: Изкуство   
Прочетен: 2505 Коментари: 1 Гласове:
9

Последна промяна: 31.03.2011 02:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image
източник на илюстрацията гоогле


Какво съм?


Години наред в мислите си
с въпроси се скитам- коя съм аз?
Не ме убеждавайте босо,
че съм тракийка
кашанка, шопкинка, добружанка,
аз съм нашенка балканка.
В моята кръв са слени
потоците на много силни гени.
Безброй прадеди от племена
дарили са ми белезите на кръвта
И аз не се срамувам от това
напротив гордея се със силата
и красота на гени силни и родата.
Аз съм потомка на много племена,
затуй съм оцеляла с красота и ум в света.
Не е ествено да съм тракийка само!
Те траките живели са преди десет хиляди лета!
Ами от тогава до сега? 
У мене има гени и кръв на много племена!
Аз не съм само тракийка, славянка и прабългарка!
Не храня болни илюзии за това.
Те са били хора на свои си култура и времена.
Не съм цинична да се подигравам с това.
Аз съм българка, ако нещо ви говори това.

Да напиша това ме провокираха постингите на някои съблогери, които ме вбесиха с елементарното и  глупаво мислене. Непознаващи история, генетика и въобще боси по темите.
Каква тракийка мода да бъда аз, например, както и всички, обсебени от идеята да се тракийчеят, като истинските траки са живели преди 10 000 години по някои части от нашите земи.
Да допуснем, че средната продължителност на човешкият живот е 60г. От тогава до сега аз имам 200 прапрапрадядовци и 200 прапрапрабаби предщевственици, които не са живели в стерилна обстановка, а на кръстопътното разположена родина. Нашевствия на много други племена, народи и асимилиране и смесване. Ами, както тракийските могили, така и почти всеко наше селище има старо турско гробище! Значи 500 години все някой турчин е преспал с някоя моя баба, след като е живял по местата ни. Да не говорим за византийци, роми , гърци, цигани и други.Та дори и немските войници, са били печати на бутовете на красивите ни моми, с които са спали.Това го знам достоверно от една комшийка на дядо ми с такъв печат!
Е , за какво говорим ? Или вместо,че сме Наполеон, сеем психоза , че сме траки?Исе правим на велики. Като темата за вицовете.
Какъв трак с 2 лв в джоба, та те са ги погрибали със златните им колесници и съдове. Какъв трак в 21 век в родината ни и бате Бойко президент например? Не, не съм и не искам да съм тракийка! Цинично е и невежо да намесваме хора от преди 10 000 години!! Траки са живеели по много други страни, при пътувания съм виждала могилите им по Европа, но не съм чула , хората да са се вманиячили в темата , че са тракийци, ами си гледат сегашният живот и усъвършенстването му .
Каква тракийка, славянка, прабългарка съм? И вие? То хубаво да се гордеем с миналото, но не да се втелясваме и си приписваме нечий заслуги и се кичим с имената на племената им по бронзово палеолитна линия, а да живеем достойно настоящето си.








Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. deathmetalverses - Здравей, Лидис!
31.03.2011 08:36
Поздравления! Права си, че при нас всичко е каша..., но след като цял живот сме учили, че траките са изчезнали безследно.., а институтът ИКАНЕА твърди, че 39 % от митохондриалната ни ДНК е съвместима с тракийските образци...?! Не е добре да си затваряме очите за такива неща. Аз никога не бих твърдял, че съм трак..., и по принцип не може да се говори за някаква 'расова чистота', с каквито теории спекулираха не само немските, но и британски нацисти... Ти май си помисли, че съм някаква тъпа бръсната глава /скинар/ ли?! Влез днес в блога на ЧУ и виж как му натрих носа, специално заради тези неща, като триене на твоипостинги и кражби на твои материали!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3270791
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930