Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2012 20:38 - НА ПРОСТ НАРОД ИСТОРИЯТА МУ ПРЕЧИ...
Автор: lidislidis Категория: История   
Прочетен: 4433 Коментари: 12 Гласове:
17

Последна промяна: 07.11.2012 01:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
На прост народ историята му пречи и я отрича и я прекроява и се мъчи да блесне с шашми, ама не става. На прост народ и Патриарха му крив, че е бил Патриарх на този народ, когато и народа и Патриарха са били 45 години комунистическа страна! Света познава този Патриарх, като лице на България...ама народа не познава света и си го изкарва на Патриарха и на историята...Всеки един от този народ има в живота си свят документ и допир с българската църква малко или много вярващ е бил воден в духа на Православието от своя духовен водач Патриарха Български, без да го осъзнава. Може би милиони часове на молитва за същия този народ е правил Патриарх Максим?И сега този разделен и освирепял народ си изкарва невежеството върху покойния, като се чуди да има ли траурен ден, или не! Оплюват по форуми и дискусии партии и попове. На кой друг подхожда да има траурен ден? На цар Киро, или на някой от другите ""почтенни"" разбойници? На братя Галеви и т.н...
Защо този народ надъхан и раздвоен не признава Божийте закони, а се кланя на партийните? Толкова ли е политизиран и сведен до фанатизъм?
 Навярно не му е било лесно на светия човек да преживее дългия си живот от 98г и да види величието и падението на една цивилизация, партийното разделение на народа и всичко, което е ежедневие на България. Той е бил интелигентен и свят човек и такъв ще остане в съзнанието на много българи, радетели на истините и на истините в историята. Каква е тази озвереност да се зачеркват периоди и човеци от нея?
Били ли сме комунистическа държава 45г.? Били сме и вие всички и аз и той. Аз не се срамувам от този период, нито от хората живели и работили през периода в България.Факт е, как да го отричаме и лъжем себе си?

Срамувам се сега от 20 години насам, от мисленето и действията на българите.
А най-ме е срам от лъжите и прекрояването на исторически факти от българската действителност с партийни цели...Това е престъпление спрямо поколенията живяли в тези периоди...

За Патриарха Максим се гордея, че е българин, свързан с историята и отдал дълги години от живота си в служба на българската православна църква.
Жал ми е, че си отиде един истински човек свързан с историята, но съм сигурна, че ще остане вечно в нея.
 Тъй като е дошло време българският народ да не се срамува с нищо от своята история, да я приема такава, каквато е била, а не да я изопачава и да не се сеят вражди, а да стане част от цивилизованите страни в света.

Поклон дядо Максиме Патриарх Български! Почивай в мир и бди над нас българите с
молитвите си и от небето! Бог да те прости и научи българите на цивилизовани обноски



                                           image

"Ако някой между вас, братя, се отклони от истината, и друг го обърне, нека тоя знае, че, който е обърнал грешник от лъжливия му път, ще спаси една душа от смърт и ще покрие много грехове" (Иак. 5:19-20).

"Всичко за слава Божия вършете" (1 Кор. 10:31). Амин
Много пъти съм се чудила защо българската църква не се отдели от държавната политика, както е финската. Да бъде самостоятелна. Бедна, богата, това е. Бог е шеф на поповете, а не президента и парламента. Тогава може би ще бъде ценено делото на всеки свещенник и отдал се на работа на народа и Бога.
Така мисля... но не ги зная българските работи и все се питам защо не се отдели?




Гласувай:
29



1. анонимен - Не съм чела, гласувам ти с минус, ...
06.11.2012 20:45
Не съм чела, гласувам ти с минус, защото си нагла и досадна към мен...не спря да ревеш. Предполагам и тук си ревала за нещо...друго не можеш освен да се жалваш! Е пусни още една ЖАЛБА да ме изтрият!! ХА ха колко си ...леле...
цитирай
2. lidislidis - Постингът ми не е за теб,
06.11.2012 20:50
Тъй като няма да го разбереш, дори и да го прочетеш. Не зная защо се завираш с цинични коментари и минуси в блога ми? Доста далече си от мен, не само по географски километри... Навярно сама не осъзнаваш самоизлагацията си?
цитирай
3. troia - Здравей Лидис,
06.11.2012 22:13
постинга ти е интересен, но си личи, че не си живяла дълго тук. Идеализираш го. Той допусна доста грешки при управлението си, а тази вечер съобщиха, че 14 наши митрополита по времето на соца са работили към държавна сигурност т.е. доносници. Все пак за мъртвите добро или нищо. Дано да намери покой и Бог да се смили над душата му. Той беше човек на своето време и изпълняващ заповедите на своите господари . Поздрави!
цитирай
4. lidislidis - Здравей, Троя!
06.11.2012 22:46
troia написа:
постинга ти е интересен, но си личи, че не си живяла дълго тук. Идеализираш го. Той допусна доста грешки при управлението си, а тази вечер съобщиха, че 14 наши митрополита по времето на соца са работили към държавна сигурност т.е. доносници. Все пак за мъртвите добро или нищо. Дано да намери покой и Бог да се смили над душата му. Той беше човек на своето време и изпълняващ заповедите на своите господари . Поздрави!


Всеки е човек на своето време. Работил е дълъг период човека , а народа е бил виновен и сега е виновен, ако позволява да има ''господари'' да има агенти. България тепърва ще се учи на това, което други страни знаят отдавна...Вината в случая не е само негова. Значи всички сме били виновни , липсвало е общество, както и сега. Днес ми стана много криво, като четях оплювания по повод кончината на патриарха.Размислих се за разликите между едно здраво общество и едно объркано и агресивно лутащо се общество...Аз не съм комунистка, но не отричам , че съм се родила и живяла в комунистическа държава. Това е период и не всичко свързано с него трябва да се отрича, хули и петни.
Да, не съм живяла близо 20г. в България, но ми е Родина и не ми е безразлично.
Поздрави!
цитирай
5. ivesa - Поклон пред паметта на българския Патриарх!
07.11.2012 08:12
Мир на душата му!
цитирай
6. gosho568 - Вечна му памет!
07.11.2012 11:00
Може и да е допускал грешки през годините, но аз също смятам, че като цяло е бил добронамерен човек и не му е било безразлично за родината за разлика от днешните плъхове дето се навъдиха... Това е моето мнение по въпроса!
цитирай
7. lidislidis - Вечен поклон!
07.11.2012 11:48
ivesa написа:
Мир на душата му!


цитирай
8. lidislidis - Здрасти, Гошо!
07.11.2012 11:56
gosho568 написа:
Може и да е допускал грешки през годините, но аз също смятам, че като цяло е бил добронамерен човек и не му е било безразлично за родината за разлика от днешните плъхове дето се навъдиха... Това е моето мнение по въпроса!


Не може да бъде друго. Роден е 1914г. и целият му живот е свързан с духовенството в полза на народа в различни периоди от развитието на България.
Не бива по навик да се оплюва с лъжи и интриги политически един духовник, но изглецда това грозно оплюване на всеки е станало национална черта на българина, което е отвратително и просто. Плюят по правителство, по духовенство, по обикновените хора и показват простотията си, негативността си и слабостта си.
Да почива в мир Патриарх Максим! Умните хора оценяват живота и делото му за България!
цитирай
9. lidislidis - Teзи също не четат, а по инерция гласуват...сами да покажат що са.
07.11.2012 12:16
alllyalllyallly написа:
Не съм чела, гласувам ти с минус, защото си нагла и досадна към мен...не спря да ревеш. Предполагам и тук си ревала за нещо...друго не можеш освен да се жалваш! Е пусни още една ЖАЛБА да ме изтрият!! ХА ха колко си ...леле...


19:57 - zlokuche
18:36 - d3bep
18:23 - d3bep
15:30 - miuenski
13:52 - muerte
13:50 - miuenski
12:05 - chitatel7
11:49 - alllyalllyallly
11:46 - miuenski
11:43 - miuenski
10:53 - miuenski
09:52 - miuenski
09:48 - pitagorid
08:36 - miuenski

Не ми пишете целенасочено глупави коментари насочени срещу мен и нямащи нищо общо със статията. Омръзна ми да ги трия...
цитирай
10. letopisec - Много добре написан пост...
07.11.2012 12:42
Първо е етичен...За починал човек, а още повече патриарх, е добре да се казват думи за на прощаване...Второ, аз съм вносител на новият закон за вероизповеданията в 39 НС, след който вече няма разкол, и много добре знам плюсовете и минусите в Светия Синод...Патриарх Максим бе обвиняван, че е станал патриарх със санкцията на държавата, тогава НРБ...Та кой патриарх не е получавал на изток санкция от държавата, била тя първо, второ или трето царство България...Мнозина не знаят, че от времето на император Константин, православието е под държавната санкция...Вярно е, че нашата църква, въпреки новият закон за вероизповеданията, не намери сили да разгърне потенциала си в демократичното ни време, не намери сили и да стане стожер на духовността, а така също и бич срещу "болестите" на нашето време, като наркомания и т.н. Не разви и социални дейности синода и църквата...Максим си остана човек на ритуала и на спазването на традициите. Добре би било новия патриарх да е и малко...общественик. Народа ни има нужда от духовен защитник на българщината...Бог да прости патриарх Максим...
цитирай
11. lidislidis - Да се надяваме, че Българската Православна църква ще бъде с народа , каквато е и мисията Божия
07.11.2012 13:25
letopisec написа:
Първо е етичен...За починал човек, а още повече патриарх, е добре да се казват думи за на прощаване...Второ, аз съм вносител на новият закон за вероизповеданията в 39 НС, след който вече няма разкол, и много добре знам плюсовете и минусите в Светия Синод...Патриарх Максим бе обвиняван, че е станал патриарх със санкцията на държавата, тогава НРБ...Та кой патриарх не е получавал на изток санкция от държавата, била тя първо, второ или трето царство България...Мнозина не знаят, че от времето на император Константин, православието е под държавната санкция...Вярно е, че нашата църква, въпреки новият закон за вероизповеданията, не намери сили да разгърне потенциала си в демократичното ни време, не намери сили и да стане стожер на духовността, а така също и бич срещу "болестите" на нашето време, като наркомания и т.н. Не разви и социални дейности синода и църквата...Максим си остана човек на ритуала и на спазването на традициите. Добре би било новия патриарх да е и малко...общественик. Народа ни има нужда от духовен защитник на българщината...Бог да прости патриарх Максим...


Длъжна е да разгърне работата си в насоки актуални и неразривно свързана с миряните. Голямо поле за дейност има пред църквата да бъде в полза на народа с форми на съпричастност и помощ да бъде сплотяващ център на обществото , а не теоритична и неангажирана институция с живота на хората.
Благодаря, че ме разбрахте и благодаря за коментара!
цитирай
12. apostapostoloff - Не са прости българите- те никога не
08.11.2012 09:00
са прегърнали християнството, защото бързо са разбрали, че то е най- добре организираната измама в човешката история. Толкова за българския народ. За емигриралите българи обаче не гарантирам...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lidislidis
Категория: Изкуство
Прочетен: 3255298
Постинги: 1305
Коментари: 6941
Гласове: 13697
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031